THE OWNER

My photo
hell-O guyss , im Athirah Ramli from Ampang , KL :) Just ordinary person . Studying at Politeknik Sultan Idris Shah , Sabak Bernam , Selangor . taking Dip.Hotel & Catering Management :) . So , if u guys wanna know me well , do read my blogg yeah :D Dont forget to drop some comments x). I have my own PRIDE as you . Always be myself . I do much LOVE my family & my friends . Do always keep in touch yah . Much LOVE ! XOXO xD

Followers

Friday, March 25

luahan hati :O




Tak sabar nyaa nk practical .
Tak sabar nyaa nk habis Dip ni .
Tak sabar nyaa nk final exam .
Tak sabar nyaa nk shopping sorang tyme cuti .
Tak sabar nyaa nk pergi holidayy .
Tak sabar nyaa nk sambung Degree .
Tak sabarnyaa nk ada catering sendiri .
Tak sabar nyaa nk jumpa kawan2 lama .
Tak sabar nyaa nk balas jasa mak ayah ,bwk pergi mekah .
Tak sabar nyaa nk jumpa kembar Nurain Nabilah & Nuraina Nabihah .
Tak sabar nyaa nk bawak kereta keliling dunia .
Tak sabar nyaa nk dpt lesen kereta .
Tak sabar nyaa nk dpt result yg membanggakan mak ayah .



Tapi ? boleh ke dapat semua ni .
Capai ke apa yg kita nak sangat selama ni .
Aku tak mengharapkan segalanya tercapai .
Tapi , aku yakin . Usaha itu tangga kejayaan kan ?
Dimana ada kemahuan , Disitu ada kejayaan .
Hendak 1000 daya , Taknak 1000 dalih .
Namun , dlm masa yg sama ada je perkara yg tak sepatutnya aku patot capai .

Contohnya ? Cinta , ini CERITAnya :

CERITA 1 :
Soal hati laa kan . yes . aku akui. aku lemah bab cinta ni.
sumpah lemah , cinta pada yg ESA mmg wajib .
Cinta IbuBapa ? Ofcourse laa kan .
but cinta kepada seseorang yg tiada ikatan yg sah ? bkn muhrim .
yes , i failed ! aku tak tahu kenapa.
aku mgkn cpt syg org , tapi cinta ?
susahnya nk timbul . bkn apa. sbb sudah perit .
perit dgn manusia yg suka berpura2. manusia yg tidak langsung menghargai perasaan org.
ye,pengalaman ttg cinta ni , paling teruk pon sem lepas :(
sengaja atau tidak sengaja hanya tuhan yg tahu .
dipermainkan atau tidak pun hanya tuhan je tahu.
tapi apa yg aku rasa , sangat perit . ntahlahh .
berhadapan dgn org itu , aku jadi kaku membisu.
hipokrit. aku tak jadi diri aku? kenapa? ntah .
mungkin kerna sayang , aku layu membeku .
tetapi berterima kasih kepada tuhan kerna selamatkan aku dr seksaan .

CERITA 2 ;
bkn terseksa, tapi aku jejaskan perasaan aku . jiwa raga aku mcm tak bernyawa .
aku syukur , kerna ada org masih ambil berat ttg aku .
ye awak . awak byk tolong saya .
awk terima sy semula kan .
sy terima kasih kpd awk.
kita smbg hbgn kita dr dlu kan ?
setahun kita takde pape , then smbg .
but , sy dpt rasa . mcm ada yg tak kena dgn hbgn kita .
ye awk . sy tahu . kita jauh , susahnya nk jmpe .
sy yakin dgn awk , percaya dgn awk , percaya dgn kasih syg awk .
tapi bg awk pula ? ye , awk yakin dgn saya .
tp lama kelamaan ? kita gaduh gaduh . sbb FACEBOOK.
ye . laman "sosial" tu kan ?
kerna ada lelaki lain , yg suka chat , comment dan sbgnya dgn saya...
awk mula RAGU-RAGU terhadap sy ?
apa sy boleh buat . berkwn ? salah ke ?
mmg , kalau dah terlebih bicara itu , normal , cemburu katanya.
ye . tapi lama2 awk makin kawal diri saya.
sy simpan je apa yg terbuku ni . sy kalau boleh taknak awk takde di sisi sy .
tp makin lama , hati sy memberontak , sy lepaskan awk . ye , itulah yg terbaik .
sy penat wak , sy mahu rehatkan hati jiwa & raga ni .
biarlah soal hati ini sy pendam dlu .
sy tekad , lps diploma baru lahh sy memikirkan nya.

CERITA 3 :
tapi sekarang , sy bkn mencari pengganti awk . sy takde niat.
ye, seseorang,DIA.dia wat sy happy .
KEBAHAGIAAN , itulahh dia.
ye ,dia pernah hadir dlm hidup sy satu tika dahulu .dia sentiasa berada di sisi sy .
cume sy lps kan die dlu . sy fokus spm .
skrg , hanya dia memberikan smgt . dia sentiasa nasihat .
dia bkn memberi janji manis tp sy yakin dgn kesungguhan dia utk berkwn dgn sy .
dia rajin study , andd suruh sy studyy . thanks ye (:
akui , sy dgn dia sudah berkongsi soal hati , perasaan .
tapi buat masa ni . yg paling utama bg sy dan dia ? STUDY .
ye , itulahh yg sy fikirkan , perasaan sy terhadap dia ni sangat kuat .
dialah kawan , dialah teman , dialah abang , dia sentiasa ada dgn sy .
sy berdoa , jika jodoh sy kuat dgn dia , sy terima dgn seikhlas hati sy :)


so , sy mengharapkann segala apa yg berlaku dlm hidup sy , ada hikmahnya.
sy tidak ada niat lgsg utk menyakiti hati sape2.
sy tak pernah jangka ini lah yg akan berlaku dlm hidup sy .
cuma hidup ini mmg kita kena lalui dgn tabah . hidup tak selalunya indah kan ?
sy mengharapkan kebahagiaan , kejayaan akan sentiasa membimbing sy ke arah matlamat yg sy nk capai .
kepada org yg berkenaan dlm cerita 1 , semoga awk sukses di dunia & akhirat .
kepada org yg berkenaan dlm cerita 2 , kita stil kawan kan , awk boleh berjaya n capai apa awk nak . gudluck ye :)
kepada org yg berkenaan dlm cerita 3 , sy berdoa agar soal hati yg kita wujudkan semula itu berkekalan di dunia & akhirat :)



*Kisah benar ye , bkn direka2 :D , Thanks 4 reading ^.^


AthirahRamli (:

No comments:

Post a Comment